Dolapta iade var mı sizlere önemli detaylardan bahsetmek istiyorum eğer mağduriyet yaşamamak istiyorsanız, burada yazdığım bilgilere mutlaka bakın.
dolapta iade var mı |
Öncelikle dolap uygulamasında iade var mı sorusuna cevap vereyim; evet, var ama bu süreç ikiye ayrılıyor;
1. Kargo size ulaşana kadarki süreç
2. Kargo size ulaştıktan ya da siz onay verdikten sonraki süreç
Siz hangi süreçteyseniz iade koşulları o sürece göre değişiyor. Ben her iki süreci tek tek ele alacağım.
1. Kargo size hala ulaşmadı ise …
Mesela diyelim bir kıyafet satın aldınız ama baktınız ki yırtığı var ya da bedeni size hiç uymuyor, bu durumda iade olur mu?
Eğer satın aldığınız kıyafet, kargoya verilmişse ve sizin adresinize henüz ulaşmadıysa; “kıyafeti beğenmedim” ya da “bedeni bana göre değil” şeklinde sebep belirterek iade edebiliyorsunuz.
Hatta hiçbir sebep göstermeden bile iptal etme hakkınız var. Yeter ki sistemde baktığınız zaman “kargolandı” yazıyor olsun.
Yani sistemde “kargolandı” ibaresini görüyorsanız, iade etmeniz veya iptal etmeniz çok kolaydır ve özel bir sebep göstermeniz bile gerekmiyor.
Ama asıl olay kargo size ulaştıysa, işleme onay vermişseniz o zaman başlıyor.
2. Kargo ulaştı, işlemi onayladınız ise …
Ama; eğer kargo elinize ulaştıysa, bu durumda işiniz daha zor. Çünkü kargo size ulaştıktan sonra “kıyafeti beğenmedim, bedeni bana uymadı” gibi sebepler artık kabul edilmiyor.
Bu aşamadan itibaren iade yapabilmeniz için gerçekten sağlam bir sebebiniz olması gerekiyor ki, bu sağlam sebep ne olabilir bu sayfanın aşağısında yazdığım iade koşullarına mutlaka bakın.
İşte bu kısmı çok önemli. Yani siz diyelim ki kıyafeti satın aldıktan sonra evde ayna karşısında denerim eğer bana uymazsa geri gönderirim diye düşünüyorsanız, hayır bunu yapamıyorsunuz. Ama eğer ayna karşısında denediğinizde kıyafetin bedeninin size uymama sebebi ilanda yazılan beden ile size gönderilen bedenin “uyumsuz” olmasından kaynaklanıyorsa, bu durumda; evet, iade hakkınız var.
İşte bu yüzden satın alırken bu detayı göz önünde bulundurmanız çok önemli. Eğer o kıyafetin beden ölçüsünün size uyup - uymayacağı konusunda bir kararsızlık yaşıyorsanız bence hiç almayın daha iyi, çünkü sonrasında iade etme hakkınız yok.
Bu durumda, kıyafet alma aşamasında özellikle beden ölçüleri konusunda %100 emin olabilmek için satıcıdan ölçüm yaparak size ölçüm değerlerini yazmasını isteyebilirsiniz. Böylece o kıyafet size uyacak mı kesinlikle emin olursunuz, içiniz rahat bir şekilde ikinci el kıyafet satın alma işlemini yapabilirsiniz.
Peki, kargo (yani kıyafet) elinize ulaştığı zaman hangi sebeplerle iade yapabiliyorsunuz?
Dolap uygulaması iade koşulları
Kargo elinize ulaşmış ve ödemeye onay vermiş olsanız bile dolap uygulamasında iade var mı cevap; evet. Aşağıdaki sebeplerden birisini gerekçe gösterek iade yapabilirsiniz;
Beden ölçüsü uyumsuzluğu
İlan açıklama kısmında yazan beden ölçüsü ile size gönderilen kıyafetin etiketinde yazan ölçe birebir uyuşmuyorsa çok rahat iade edebiliyorsunuz.
Ayrıca ölçüler birebir uyuşsa bile eğer o kıyafet uygunsuz koşullarda yıkanmış ya da kullanım durumuna bağlı olarak ölçüsü değişmişse (daralmış ya da genişlemiş olabilir) bu durumda da yine iade edebiliyorsunuz.
Marka uyumsuzluğu (sahte marka)
Bazı satıcılar kıyafetleri daha hızlı ya da daha yüksek fiyattan satabilmek amacıyla kıyafetleri markalı olarak gösterebiliyorlar
O kıyafeti size satarken orjinal bir makaya ait olduğunu söylemişlerse ya da öyle yazmışlarsa ama siz o malın taklit olduğunu fark ettiyseniz
Size anlatıldığı gibi değilse
Dolap ikinci el kıyafet satış uygulaması kullananarak ikinci el kıyafet satışı yapan bazı satıcılar ise satmaya çalıştıkları kıyafetleri neredeyse mükemmel gibi göstermeye çalışıyorlar. İşte bu yüzden ilanlarında girdikleri bazı bilgiler yanlış olabiliyor.
Eğer ilanda o kıyafet ile ilgili verilmiş bilgilerden biri ya da bir kaçının yanlış - uyumsuz olduğunu fark ederseniz de iade edebiliyorsunuz.
Peki bu bilgiler neler olabilir?
Mesela;
- Yırtıksa ya da giyilemeyecek kadar hasarlıysa ama ilanda bu söylenmemişse
- Fotoğraflarda kusursuz, bir hasarı yok denilmişse ama sizin elinize geçtiğinde siz o gösterilmeyen kusurları görmüşseniz
- Renk konusunda uyumsuzluk
- Kıyafetin malzemesi ile ilgili tutarsızlık
Tüm bu durumlar için dolapta iade var mı diye soruyorsanız, cevap: kesinlikle var! Yukarıdaki sebeplerden hiçbirisi size uymuyorsa bile eğer ilanda belirtmiş ama sizin elinize geçen kıyafetle uyumsuz bir bilgi varsa yine de iade etme hakkınız var.
İade Edemedim Şimdi Ne Olacak?
Özellikle de kargonun size ulaşması sonrasındaki iade süreci zorlu olabiliyor çünkü o süreçte satıcının da onay vermesi gerekiyor eğer satıcı iade almak istemiyorsa bu durumda devreye dolap uygulaması yetkilileri giriyor derken süreç epey uzuyor. Bu süreç, kıyafetin iade edilememesi ile de sonuçlanabiliyor.
Eğer satın aldığınız bir kıyafeti uğraşmanıza rağmen iade edemediyseniz, bu kıyafetten kurtulmanın en iyi yöntemi dolap uygulamasında satışa sunmaktır.
Bildiğiniz gibi bu uygulama özellikle ikinci el kıyafet satışı yapmak isteyen kadınların çok fazla kullandığı bir uygulama. Yani satın aldığınız ama bir türlü iade edemediğiniz bir kıyafet varsa bu uygulamadaki butiğinize o kıyafeti yükleyerek çok rahat bir şekilde satabilirsiniz. Bu yüzden “iade edemedim” diye dert edinmeyin.
Ben bu yazıda dolap uygulamasında iade var mı sorusuna olabildiğince açık bir şekilde yanıt vermeye çalıştım ve özellikle de alıcılar için önemli olan noktalara değindim. Siz de iade süreci ile ilgili deneyimlerinizi aşağıdaki yorum formunu kullanarak paylaşabilirsiniz.
0 Yorumlar