Eğer satıcıysanız, dolap uygulaması iade itiraz hakkınız var ama bazı koşullar önemli. İtiraz edebilmeniz için haklı bir sebebiniz olması gerekiyor.
Mesela siz ilanda, o kıyafet ile ilgili tüm önemli temel bilgileri vermişseniz ama buna rağmen alıcı iade etmek istiyorsa, o iadeyi kabul etmeme hakkınız var.
Ama şöyle de bir durum var; mesela siz ilan detayında o kıyafetin beden ölçüsünü yazdınız diyelim. Yazmış olduğunuz beden ölçüsü, o kıyafetin etikende yazan ölçü diyelim. Fakat o kıyafet yıkanma, kullanma gibi aşamalardan sonra ölçüsü değişebilmektedir.
Eğer siz, o kıyafetin değişmiş olan ölçüsünü ilan detayında belirtmemişseniz ve alıcı, etikette yazan beden ölçüsüne dayanarak o kıyafeti sizden almışsa, sonrasında denediği zaman beden ölçüsünün kendisine uymadığını fark ederse, bu durumda iade etme hakkı var ve siz de kabul etmelisiniz.
Bu durum aynı zamanda renk için de geçerlidir. Kullandığınız telefonun kamerasının renk ayarı değişmiş olabilir ya da rengi farklı şekilde gösteriyor olabilir. Siz ilan detayında o kıyafetin rengini net bir şekilde belirtmelisiniz. Aksi halde alıcı yine sadece bu sebepten dolayı bile iade etmek isteyebilir.
Peki dolap uygulaması iade itiraz hakkınız ne zaman var?
İşte bu sorunun cevabı, alıcının ne zaman iade etmek istediğine göre değişiyor. Temel olarak iki süreç var.
1. Kargonun alıcıya ulaşana kadar olan süreç
Eğer alıcı, bu süreçte iade ya da iptal talep ediyorsa, bu aşamada iptal mecburen gerçekleşiyor. Yani bu aşamadaki iade ya da iptal talepleri için, bir satıcı olarak yapabileceğiniz bir şey yok ve itiraz etme şansınız da yok.
2. Kargo alıcıya ulaştı, işlem onaylandı, ödemeyi aldınız
Eğer bu süreçte bir iade talebi söz konusu ise, bu durumda işler değişiyor.
Eğer, siz satıcı olarak İlanda, o kıyafet ile ilgili bilgileri doğru bir şekilde yazmışsanız; alıcı buna rağmen o bilgilerden kaynaklı bir memnuniyetsizlik durumu neticesinde iade etmek istiyorsa, bu durumda iadeyi kabul etmeme hakkınız var.
Mesela: siz ilan detayında o kıyafetin küçük bir kusuru olduğunu ifade ettiniz, kusurunu fotoğrafta da çekip göstermişsiniz. Bu durumda alıcı, o kıyafeti satın aldıktan sonra o kusuru öne sürerek size iade etmek istiyorsa kabul etmeme hakkınız mevcut.
Ama eğer ilandaki bilgiler ile kıyafetin sahip olduğu özellikler uyuşmuyorsa ve bu durum bariz bir şekilde ortadaysa, itiraz etme hakkınız yok, iadeyi kabul etmelisiniz.
Dolap uygulaması iade itiraz ederseniz ne olur?
Dolap uygulaması iade itiraz durumunda dolap uygulaması yöneticileri devreye girer. Yöneticiler tarafların durumlarını inceler ve nihai kararı verir.
Fakat bu durumlarda nihai karar genellikle satıcının leyhine olur. Eğer alıcının, yukarıda bahsettiğim “bilgi uyumsuzluğu” gibi bir durum söz konusu değilse, iade edebilme şansı pek yoktur (tabii ki siz satıcı olarak kabul etmediğiniz sürece).
Alıcının haklı bir sebebi olması gerekiyor ki bu haklı sebebi de ancak ilanda yer alan bilgiler ile kıyafetin sahip olduğu özellikleri “aynı olmaması” durumunda olur.
Bu nedenle eğer siz dolap uygulamasında ikinci el kıyafet satışı yapıyorsanız ve satışlarınızda iade sorunu yaşamak istemiyorsanız; satışa sunduğunuz o ikinci el kıyafet ile ilgili tüm bilgileri kapsamlı bir şekilde ilan detayında girmeye özen gösteriniz.
Bu sayede hem alıcı hem de satıcı taraf sorunsuz bir ikinci el kıyafet satış ve alış deneyimi yaşamış olacaktır.
dolap uygulaması iade itiraz |
0 Yorumlar